-

mniszysko

Człowiek strzela, ale to Pan Bóg kule nosi

To mój pierwszy tekst i będzie krótki.

Otóż dziś uświadomiłem sobie fakt podstawowy, który mi umknął i być może umyka wielu z nas. Ten fakt sprowadza się do stwierdzenia:
Wojna na Ukrainie od początku nie toczy się według pierwotnych oczekiwań i wszystkim globalnym graczom sprawia niespodzianki.

Nie chodzi tutaj o sam fakt wojny na Ukrainie, która była przewidywana ale o JEJ PRZEBIEG.

Ja już pomijam, to w jaki sposób Polacy przyjęli prawdziwych uchodźców z Ukrainy. Odzew społeczeństwa zaskoczył najpierw nasze władze a potem i cały świat. To pierwszy "cud" - "cud ofiarnej gościnności". To było coś nieoczekiwanego, co się na polskiej ziemi zdarzyło, kiedy zaczęły do nas przyjeżdzać obolałe żony i matki z dziećmi. To nie było programowane ani przewidywane.
Przyjęliśmy tak dużo Ukraińców i obyło się to bez jednego obozu dla uchodźców i to pomimo bolesnej historii, jaką mamy z naszymi sąsiadami na Kresach.

O wiele ważniejsza jest inna nowina. Otóż nikt nie przewidywał SKUTECZNEGO oporu Ukrainy, tego - jak to określił nasz Wielebny Globalny - "cudu nad Dnieprem". Jeśli były zakłady, to dotyczyły one, jak długo Ukraina wytrzyma a nie czy się ostoi. Dla wszystkich globalnych graczy, było jasne na samym początku wojny, że Ukraina padnie. Niektórzy jak Francja, Niemcy, Włochy i Węgry wręcz życzyły sobie tego!

Dziś to widzimy z całą jaskrawością.

Proszę uważnie przeczytać tę informację:

https://infosecurity24.pl/za-granica/amerykanie-rozliczaja-agencje-wywiadowcze-za-oceny-dotyczace-ukrainy

Jest to wiadomość kapitalna. Oznacza ona, że państwa muszą reagować "spontanicznie", znaczy się, są zmuszane, czy chcą, czy nie, do zajmowania postaw wobec wydarzeń, na które nie były przygotowane. Stąd tak liczne demaskacje. Na naszych oczach rozgrywa się przedstawienie aktorów wytrąconych ze swoich wyuczonych ról.

Ta wiadomość też oznacza, że dopiero wykluwają się pewne stałe strategie i linie postępowania, ponieważ jedno jest pewne. Skuteczny opór Ukraińców wywrócił do góry nogami stolik, na którym były rozgrywane polityczne gry i manewry. Nie tylko Moskowia i jej jawni oraz ukryci poplecznicy, ale sami Anglosasi (dla jasności; mam na myśli państwa należące do Five Eyes) są zaskoczeni.

To widać i to czuć.

Dzięki Ukraińcom, ich stanowczości i ich odważnego Liberum veto jest dla Europy Środkowej szansa. Obyśmy jej nie przespali!

Mnie, jako temu, który na świat spogląda przez okno z zakrystii, przypomina się twierdzenie św. Teresy z Avila: "Pan Bóg jest jedynym, który ma zdolność pisania prosto na krzywych liniach historii".

Natomiast jako zakonnik, który ma świadomość przynależności do narodu (politycznego) wybranego przez Maryję, jako Jej królestwo, ciągle mam przed oczyma stwierdzenie elektora pruskiego Fryderyka Wilhelma z 1667 roku: "Stawiajce na Rzeczpospolitą, albowiem ona nie umiera nigdy."

 



tagi: wojna na ukrainie 

mniszysko
20 maja 2022 11:19
80     5417    40 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

gabriel-maciejewski @mniszysko
20 maja 2022 11:27

Te agencje wywiadowcze, banda zadufanych fajansiarzy uprawiajcych kulty oralno-genitalne. Depozytariusze bezcennych informacji, co biletu na pociąg z tygodniowym wyprzedzeniem nie potrafią kupić. 

zaloguj się by móc komentować

Tenerka @mniszysko
20 maja 2022 11:37

Duży plus.

....czasem z okna zakrystii widać więcej niż z wysokich wież władzy.

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @mniszysko
20 maja 2022 11:39

Proszę pisać od czasu do czasu. Serdecznie pozdrawiam! 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 20 maja 2022 11:27
20 maja 2022 11:45

Nie zmienia to faktu zaskoczenia oraz tego, że tak czy siak, stanowią jakąś podstawę, to podejmowania decyzji politycznych czy opracowywania strategii

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Tenerka 20 maja 2022 11:37
20 maja 2022 11:47

Dziękuję. Święci uczą, że z dystansu widać lepiej, ale to jest wynikiem ascezy a przy najmniej usiłowań, aby ją stosować.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Matka-Scypiona 20 maja 2022 11:39
20 maja 2022 11:47

Dziękuję i nawzajem! :-D

zaloguj się by móc komentować

Pioter @mniszysko
20 maja 2022 11:48

Tę nerwową grę widać właśnie teraz pięknie w numizmatyce.

Zawsze twierdziłem, że tak się załatwia sprawy pomiędzy prawdziwymi władcami. Teraz zaczynają się pojawiać daty, i to z krótkim, bo tygodniowym wyprzedzeniem - te numizmaty wcale nie muszą się nawet o tej porze pojawić w handlu - ważna jest wyłacznie informacja.

Dwa przykłady.

1. Italia 23.05 - straszenie zamachem bombowym, Ukraina 23.05 - tylko spróbujcie, a zatopimy was jak Moskwę.

2. Naddniestrze 25.05 - szkolenie się zakończyło, Łotwa - 25.05 - zamrozimy wszystko, co uruchomicie

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @mniszysko
20 maja 2022 11:50

"+"

> Dla wszystkich globalnych graczy, było jasne na samym początku wojny, że Ukraina padnie.

Ale UK chyba nie zakladala upadku. Przypomne:

Operacja Orbital

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Pioter 20 maja 2022 11:48
20 maja 2022 11:50

Mało włączam się do dyskusji o numizmatyce, bo się nie znam, ale bardzo lubię tę serię. Jestem jej stałym czytelnikiem.

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @zkr 20 maja 2022 11:50
20 maja 2022 11:55

Tak, tylko Londyn wiedział co się stanie

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @zkr 20 maja 2022 11:50
20 maja 2022 11:55

Nie chce mi się teraz szukać oficjalnego stanowiska rządu angielskiego lub któregoś z jego oficjeli. Wyraźnie zostało powiedziane, że Zjednoczone Królestwo, gdyby wiedziało, że taki ciężki i skuteczny odpór stawią na Ukrainie Moskalom, to zaczęliby dużo wcześniej przesyłać ciężką broń.

Polecam prześledzić historię wysyłania uzbrojenia na Ukrainę. Zobaczeć jaki rodzaj bronii dostarczano, czym to motywowano oraz kiedy zaczęto wysyłać ciężką broń, czy to ze strony USA czy Wielkiej Brytanii.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @gabriel-maciejewski 20 maja 2022 11:55
20 maja 2022 12:00

Nie wiem, co wiedział Londyn, ale jest faktem, że broń od Zjednoczonego Królestwa zaczęła napływać tuż przez wybuchem wojny, około roku po rozpęczęciu takiego wsparcia przez USA. Stukam tutaj o dodatkowych transzach uzbrojenia, poza kontraktami i podpisanymi umowami.

Tak naprawdę jeśli chodzi o kolejność wsparcia zbrojnego to wygląda mi na to, że najpierw były to USA, potem Polska a na końcu Brytole. I nie była to broń ciężka, ponieważ nie liczyli na skuteczny opór i nie chcieli, aby taka broń wpadła w ręce Moskali.

zaloguj się by móc komentować


Nova @mniszysko
20 maja 2022 12:12

Gratuluje Ojcze artykułu. Proszę pisać więcej. Moim skromnym zdaniem jeśli chodzi o służby Jankesów to często bywa tak,że meldunki agentów operacyjnych w terenie twierdzą jedno a tzw. analitycy i szefowie zbierając je potem w całośći prezentują rządowi to co chcą. Bush i Reagan jak wygrali wybory pierwsze co zrobili to czytali meldunki z terenu bez pośrednictwa poszczególnych szczebli wywiadu.Można jeszcze spekulować celowe fałszowanie obrazu w raportach przez obcych kretów. Szcześć Boże.

zaloguj się by móc komentować

zkr @mniszysko
20 maja 2022 12:13

Angole maja swiadomosc zagrozen:

“We’re going to need a bigger Navy”

Warto sie zapoznac na przyklad z tematem lodzi klasy Dreadnought:

"Program Dreadnought ma ogromne znaczenie dla bezpieczeństwa Narodu, a nawet całego świata."

https://dreadnoughtalliance.co.uk/

zaloguj się by móc komentować

klon @mniszysko
20 maja 2022 12:33

Witam Ojcze. 

Sytuacja globalną jest dynamiczna i Anglosaxoni korygują swoje plany na bieżąco:

"(...)  USA mają na celu uzbrojenie Ukrainy w zaawansowane pociski przeciwokrętowe do walki z rosyjską blokadą... ," 

źródło

"(...) Biden przeciwstawia się ukraińskim żądaniom wyrzutni rakiet dalekiego zasięgu.." 

źródło

 

zaloguj się by móc komentować

Zyszko @mniszysko
20 maja 2022 12:47

To zaskoczenie pokazuje jak wielki wpływ, chcąc nie chcąc,  miała na nasze postrzeganie tych kwestii ruska propaganda. Całe szczęście większość już się chyba z niej otrząsneła. Nawet agencje wywiadowcze coś tam zrozumiały :-). 

zaloguj się by móc komentować

betacool @mniszysko
20 maja 2022 12:57

Kostatuję z radością, że co się odwlecze, to nie uciecze (to a propos pierwszego wpisu).

Co do testamentu Fryderyka Wilhelma, to ja bym jedynie uzupełnił, że człowiek pisze, a historyk stara się nadać odpowiednią trajektorię słowu...

Teraz krótki cytat:

"...lekcja i wykładnia jednego zdania mówiącego o Polsce, a mającego niebagatelne znaczenie, wzbudzają nadal wątpliwości i niejasności. Chodzi mianowicie o to, czy ów władca napisał w swoim testamencie o Rzeczypospolitej 'która obecnie wymiera', czy też o Rzeczypospolitej 'nie wymierającej nigdy'.

To, gdzie spadnie "historyczna kula", zależy w dużej mierze od ludzkiej czujnojści, rzetelności i chęci dotarcia do prawdy.

https://rcin.org.pl/dlibra/publication/24291/edition/12532/content

Szczęść Boże.

 

zaloguj się by móc komentować

gabriel-maciejewski @mniszysko 20 maja 2022 12:00
20 maja 2022 13:08

Pewnie masz rację, a ja się zmyliłem filmami, na których oficerowie brytyjscy szkolą ukraińskich

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @mniszysko 20 maja 2022 11:55
20 maja 2022 13:22

Dziękuję za notkę. Kiedyś pisał Ojciec dlaczego z przyczyn historycznych i gospodarczych najwłaściwiej nazywać Rosję Moskwą. Wydaje mi się, że linia polityczna Kościoła, którą widać w słowach Matki Bożej jest, aby nazywać Rosję Rosją. No chyba, że chodzi o to, aby nie było niejasności.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @zkr 20 maja 2022 12:06
20 maja 2022 13:27

Nie wiem, czy my się dobrze rozumiemy. Ja wyraźnie napisałem: "Nie chodzi tutaj o sam fakt wojny na Ukrainie, która była przewidywana, ale o JEJ PRZEBIEG."

Wcześniej Anglosasi robili wszystko, aby do niej nie doszło. Temu między innymi służyły powszechnie udostępniane dane wywiadowcze ruchów wojsk. Robili to, ponieważ nie wierzyli w skuteczny opór Ukrainy. Proszę pamiętać, że reforma wojska ukraińskiego była w toku, kiedy zaczęła się wojna.

Mogę się domyślać, bo nikt mi się z tego nie spowiadał [ :-P ], że Anglosasi, przewidywali, że Ukraina stawi widoczny opór a potem padnie, co da pretekst to poważnych sankcji na Moskwę. Nie wiem, na ile oni przewidywali, tak silny opór bierny, graniczący z sabotażem Francji i Niemiec.

Jest faktem udokumentowanym, że przez pierwsze dni oporu, nikt nie wysyłał na Ukrainę ciężkiego sprzętu, żeby go po prostu "nie utopić". Proszę mi pokazać, że Brytyjczycy zrobili na odwrót.

Ta mapka wcale nie mówi o przekonaniu o zwycięstwie Ukrainy, ale o wsparciu ramach NATO

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Brzoza 20 maja 2022 13:22
20 maja 2022 13:35

Ja pana przepraszam, ale Matka Boża kierowała te słowa do wszystkich a nie do tych, którzy orientują się w historycznych i politycznych nuansach :-)))

Wszyscy wiedzą, że kiedy mówimy Rosja chodzi o państwo. Nie wszyscy wiedzą i może też nie mają takiej tradycji językowej, że Rosję można nazwa inaczej: Moskwą i nie oznacza to tylko nazwę miasta ani rzeki.

Trzymając się ściśle to można powiedzieć, że Matka Boża nigdy nie uznała Związku Sowieckiego :-)))

zaloguj się by móc komentować

zkr @mniszysko 20 maja 2022 13:27
20 maja 2022 13:37

> Nie wiem, czy my się dobrze rozumiemy. Ja wyraźnie napisałem: "Nie chodzi tutaj o sam fakt wojny na Ukrainie, która była przewidywana, ale o JEJ PRZEBIEG."

OK, zgadzam sie, nikt nie widzial jaki bedzie przebieg. Tylko wydaje mi sie, ze Anglia by sie nie angazowala gdyby zakladala porazke.
Ciezkiego sprzetu moze nie wysylali ale wyszkolili i wyposazyli lekka piechote:

Lekka piechota na współczesnym polu walki cz. I [ANALIZA]

Lekka piechota na współczesnym polu walki [cz.II]

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @betacool 20 maja 2022 12:57
20 maja 2022 13:40

Dziękuję! Ale teraz to my jesteśmy dziedzicami pruskiej tradycji, więc do nas należy ostateczna interpretacja tych słów i tego się trzymajmy.

Dla mnie Rzeczypospolita to pewien projekt, z którego my Polacy możemy wypaść a przejąć go może właśnie Ukraina. Proszę pamiętać, że polska szlachta była narodem politycznym a Ukraina jest na prostej drodze to tworzenia takiego narodu. Zresztą on się już tworzy. My zaś w masie ciągle opieramy koncepcję narodu na etni. Może pobożność Maryjna, pomoże nam z tej pułapki wyjść?

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @mniszysko 20 maja 2022 13:35
20 maja 2022 14:08

:-)) Albo widziała ulotność Zsrr, a Jej słowa odnosiły się do ludzi z tego terytorium w dłuższym odcinku czasu.

zaloguj się by móc komentować

betacool @mniszysko
20 maja 2022 14:26

Myślę, że zmienia się bardzo wiele.

Do numeru SN o Chmielnickim pozwoliłem sobie na dodanie krótkiego tekstu o jego pomniku w Kijowie.

On został wzniesiony za carskie pieniądze, bo tamtejszy "naród" nie wykazał się szczodrością i nie chciał go wznosić za włane pieniądze. Co ciekawsze tamtejsza społeczność uznała, że dobrze będzie, żeby w pobliżu monumentu ulokować publiczny szalet.

Rzekłbym, że władza strzelała pomysłami, ale kule jakoś tak dziwnie niosło...

zaloguj się by móc komentować



Matka-Scypiona @mniszysko
20 maja 2022 14:41

Info z ostatniej chwili. Odsłonięta lwy na polskim cmentarzu we Lwowie. 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @mniszysko
20 maja 2022 14:47

 "Stawiajcie na Rzeczpospolitą, albowiem ona nie umiera nigdy." ,a dalszy ciąg testamentu Fryderyka Wilhelma z 1667 r,przyjemnie dla mojego ucha brzmi:

(...)Z królem polskim i Rzecząpospolitą, jako najbliższymi sąsiadami, zachowujcie po wszystkie czasy dobre stosunki sąsiedzkie, (...) Starajcie się też utrzymać dla siebie dobry afekt Rzeczypospolitej. Nie żałujcie w tym celu żadnych kosztów (...) etc,etc...

Przeczytałam uważnie zapodanego linka: to prawdą jest,że w kwestiach militarnych zmyliła ekspertów nie tylko w Polsce, ale nawet w USA, CIA, CNN,czy satelity  DIA , bo błędnie oceniały fizyczne możliwości i potencjał sił zbrojnych Moskwy . Rosja prezentowała mit państwa potężnego, silnego i samowystarczalnego. Nie uwzględnili poziomu korupcji i traktowania własnego społeczeństwa jako psa na krótkim łańcuchu- panujące w tym kraju. A trzy dni zapowiadające akcję militarną zamieniają się w trzy koszmarne m-ce.

Ta agresja Rosjan -odsłania też oblicze ,ludzi zatrudnionych w międzynarodowe struktury, które są wydmuszkami, sparaliżowanymi szurniętymi inwalidami,dbającymi o własne tylko korytko...gdzie liczy się tania waluta i szybkie robienie milionów,reszta w pogardzie.

"Liberum veto jest dla Europy Środkowej szansą. " !!!  Plus dla Ojca wielki!.

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @mniszysko
20 maja 2022 14:48

"Ta wiadomość też oznacza, że dopiero wykluwają się pewne stałe strategie i linie postępowania"

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/wojna-w-ukrainie-stany-zjednoczone-szykuja-plan-zniszczenia-rosyjskiej-floty/cc96w1s,79cfc278

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @betacool 20 maja 2022 14:26
20 maja 2022 14:51

Ciekawa jestem podejścia Ukraińców do Chmielnickiego teraz. Będą musieli coś z nim zrobić. Ugoda perejaslawska, która może nigdy nie miała miejsca, dalej funkcjonuje na kartach historii. Teraz trzeba ją podrzeć na strzępy i jej wykonawców, ale niech to zrobią Ukraińcy. Wszystko wymaga czasu. 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Zyszko 20 maja 2022 12:47
20 maja 2022 14:56

Myślę, że oprócz skutecznego oporu, który niesie uzasadnioną nadzieję, na ostateczną wygraną Ukrainy w tej wojnie, to właśnie zdetonowanie moskiewskiej propagandy jest drugą największą zasługą Ukrainy.

Ukraina miała odwagę powiedzieć: "Sprawdzam!" i wtedy wszyscy zobaczyliśmy, że car jest nagi albo jeszcze lepiej tylko w onucach. W trakcie wojny okazało się, że ta propaganda bardzo a to bardzo rozmija się z rzeczywistością, że mało co za nią się kryje ...

Z drugiej strony ta wojna pokazała, to o czym stukał wielokrotnie Coryllus, że to propaganda była jedyną naprawdę skuteczną bronią Moskwy ... do czasu wojny na Ukrainie.

Teraz jednak widzę, że uruchamia się inny format. Skoro nie działa mit niezwyciężonej armii, to może zadziała mit niepoczytalnego Putina, którego nie można obrazić ani upokorzyć, bo jak się rozgniewa, to ... drżyjcie narody! Nawet sam wuj Sam przyklęknie, eh!

zaloguj się by móc komentować

betacool @mniszysko
20 maja 2022 15:00

Tak, to wymaga czasu i wspólnej pracy. Tyle, że mieszkańcy Kijowa przez długie lata wiedzieli jak to oceniać.

zaloguj się by móc komentować

zkr @mniszysko 20 maja 2022 14:56
20 maja 2022 15:01

Wuj Sam zaczyna jakies rozmowy:

https://www.reuters.com/world/europe/top-us-russian-generals-speak-first-time-since-ukraine-invasion-2022-05-19/

"WASHINGTON, 19 maja (Reuters) - Najwyższy rangą oficer wojskowy USA, generał Mark Milley, rozmawiał telefonicznie z szefem sztabu generalnego Rosji Walerym Gierasimowem, jak poinformował w czwartek Pentagon, była to pierwsza rozmowa tych dwóch osób od czasu inwazji Rosji na Ukrainę w lutym.

"Przywódcy wojskowi omówili kilka niepokojących kwestii związanych z bezpieczeństwem i uzgodnili, że linie komunikacyjne pozostaną otwarte" - powiedział rzecznik Milleya, przewodniczącego Połączonych Szefów Sztabów USA.

"Zgodnie z dotychczasową praktyką, szczegóły ich rozmowy zostaną zachowane w tajemnicy" - dodał rzecznik.

W raporcie wojskowym USA nie podano żadnych konkretnych kwestii, które zostały omówione.

Agencja informacyjna RIA, powołując się na rosyjskie ministerstwo obrony, podała, że obaj dowódcy wojskowi omówili kwestie będące przedmiotem "wspólnego zainteresowania", w tym Ukrainę.

Rozmowa odbyła się po tym, jak w zeszłym tygodniu sekretarz obrony USA Lloyd Austin rozmawiał ze swoim rosyjskim odpowiednikiem, a szef Pentagonu wezwał do natychmiastowego zawieszenia broni na Ukrainie."

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @betacool 20 maja 2022 14:48
20 maja 2022 15:04

To prawda... mi się wydaje ,żaden rozsądny dialog z Rosją jest niemożliwy. Jaka dyplomacja może być uprawiana w stosunkach z Rosją.? -to wielkie oszustwo, bo w każdej chwili gotowi są jakikolwiek traktat, czy umowę złamać, gdy coś im się nie opłaca, a na dodatek zawsze oskarżą drugą stronę, że to tamci właśnie zawinili i złamali uzgodnione postanowienia,lub też wypuszczą swoją Maryję Zacharową do ćwierkania na cały świat o swojej niewinności... ale w takim wypadku (w/g linka)to Rosjanie mogą  potraktować jako rozpoczęcie III wojny?...a może tylko "działanie militarne" przez USA?,bo przecież wojny Rosja - Ukrainie nie wypowiedziała oficjalnie...

zaloguj się by móc komentować

betacool @mniszysko 20 maja 2022 14:56
20 maja 2022 15:11

To są narracje ratunkowe Francuzów i Niemców. Próbują ten towar żenić, ale słabo schodzi.

Ukraińcy zdają sobie sprawę, że to nie czas na negocjacje, do których będą coraz bardziej przez nich nakłaniani. Nie sądzę, by dali się wpuscić w ten kanał.

zaloguj się by móc komentować

zkr @mniszysko
20 maja 2022 15:14

co do armii ukrainskiej - warto posluchac Pawla Matenczuka "Navala":

https://youtu.be/PCFyGPnChdg?t=298

OK, Zychowicz prowadzi wywiad :), ale Naval po 12 latach w Gromie chyba zna sie na tematyce
Sluzyl m.in. w Iraku (byl jednym ze zdobywajacych terminal KAAOT), Afganistanie.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @betacool 20 maja 2022 14:48
20 maja 2022 15:16

Ja myślę, że Amerykańce już mają pomysł ... Otóż ostatnio forsuje się przyspieszone wycofywanie krążowników Ticonderoga służących do ochrony lotniskowców w ciągu pięciu lat. Pierwotnie miały one służyc do plus minus 2035 roku.

To są pływające stacje radarowe namierzające cele z potężnymi systemami rakietowymi. Wielu się zastanawia skąd ten pośpiech, skoro jeszcze niszczyciele służące do ochrony lotniskowców są w trakcie opracowywania. Oficjalnie są to koszta. Ale ja jakoś jestem przekonany, że w pewnym momencie one znajdą się nad Morzem Czarnym. Przecież pewnych posunięć o znaczeniu strategicznym nie powinno się publicznie komunikować. Tak mnie się wydaje.

I teraz nie pan sobie wyobrazi tylko takie trzy jednostki w basenie Morza Czarnego! To całkowicie zmienia układ sił.

Cóż! Pomarzyć zawsze można, prawda?

https://www.konflikty.pl/technika-wojskowa/na-morzu/piec-lat-era-krazownikow-us-navy/

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @mniszysko 20 maja 2022 13:35
20 maja 2022 15:19

Dokładnie zaplanowany scenariusz:

1.Przegrana wojowniczego Trumpa 2. Ledwie żywy Biden wygrywa 3. Media pokazującego pierdzącego, zasypiającego, zapominającego  przywódcę Świata 4. Ewakuacja, a właściwie ucieczka armii amerykańskiej 5. Rozmowy Bidena i Putina.

Jak dla mnie to długa droga przygotowawcza do skoku.

I w tej całej scenografii - spokojny Zelensky.

 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @Drzazga 20 maja 2022 15:19
20 maja 2022 15:32

Eh! Szkoda, że pan skoku Moskwy nie widzi. Na całe szczęście z tego nic nie wyszło.

A co do Zełenskiego, to scenariusze przewidywały jego ucieczkę. Tylko on jakiś taki nieposłuszny się okazał, nie tak jak nasze sanacyjne władze, co sobie drogę do Zaleszczyk znalazły.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @zkr 20 maja 2022 15:01
20 maja 2022 15:58

Dziękuję. Znam te wiadomości. Te rozmowy to jak dla mnie sondaż, na ile Moskale są "ugotowani" czy "upieczeni".

Z jednej strony rozmowy a z drugiej strony USA pracuje nad Indiami i chce tam Moskalom zamknąć ich największy rynek azjatycki, na który eksportowali broń. Nawet eksport broni do Chin jest dużo mniejszy od tego do Indii. Dla Moskwy to będzie klęska, ponieważ Indie to klient nr. 1 ich przemysłu zbrojeniowego. Potem długo nic i dopiero inne kraje.

Jeśli to wsparcie militarne USA dla Indii dojdzie do skutku ( a wszystko wskazuje, że tak), to Moskale w ciągu kilku lat stracą potężny zysk finansowy, jaki mieli z eksportu bronii do tego kraju, zaś Indie staną się trzecim po Izraelu i Egipcie odbiorcą takiej pomocy wojskowej.

Tak więc grilowanie Moskali ze strony Ameryki trwa i nie słabnie.

https://wgospodarce.pl/informacje/112023-usa-szykuje-wsparcie-wojskowe-dla-indii

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @BTWSelena 20 maja 2022 15:04
20 maja 2022 16:02

Moskwa, według mnie, to kraj o takiej konstrukcji mentalnej, że z nim można uczciwie rozmawiać, tylko wtedy, kiedy ty stoisz a on jest na kolanach przed tobą. Ten twór polityczny, po prostu tak ma. I trzeba to zaakceptować, tak jak się akceptuje prawo ciążenia, bo inaczej, to ty będziesz na kolanach a on będzie na ciebie pluł.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @mniszysko 20 maja 2022 16:02
20 maja 2022 17:48

To prawda... Jestem juz w tym wieku i sytuacji,że zasypiając wieczorem ,budzę się szczęśliwa,że widzę poranek i Rodzinę ... I myślę,że Rosjanie to też materia ludzka."Przerobiłam" już wszystkie możliwości historyczne szukając niejako sumienia rosyjskiej myśli i duszy. Może u jakiejś garści są oznaki. Ich jest 144 milionów ,mających zasobów naturalnych w bród ,więc powinna to być –kraina mlekiem i miodem płynąca,a więc ich naród powinien żyć w dostatku.…Ale przez wieki minione,tak jak i ostatnie zawsze "wierchuszki"sterowały karnie tym narodem,mieszając nawet carów i innych krwawych wodzów ,obcymi nacjami.

Od czasów Złotej Ordy i księstwa moskiewskiego, Rurykiewicza, księstwo moskiewskie zaczęło rozszerzać terytorium kosztem sąsiadów.Jeżeli  rodziła się rosyjska odrębność narodowa,to cechą tej narodowości była wręcz złodziejska zaborczość sąsiednich terytoriów.

Filozof Grigorij Fiedotow, który żył i umarł na emigracji, po rewolucji, komentując koniec jarzma mongolsko-tatarskiego, powiedział: „Chańska stawka została przeniesiona do Kremla”. A Mongolski rodzaj władzy polegał na tym, że jeden człowiek stanowi wszystko, a reszta – nic. Ten system władczy  trwa do dziś…bez względu czy był to Rząd : carat,sowiecki,czy dzisiejszy FR...Za grabieże ,morderstwa i gwałty przez u.b wieki i dzisiaj wodzowie powinni się w piekle smażyć. Bo na Sądy ziemskie są zbyt bogaci. I tyle.

 

zaloguj się by móc komentować

betacool @BTWSelena 20 maja 2022 17:48
20 maja 2022 17:54

Słuchałem sobie dzisiaj wykładu profesora Nowaka. On twierdzi, że w Moskwie dominuje dziś historyczny nurt, który uważa, że Mongołowie byli błogosławieństwem dla Moskwy, bo ocalili ich państwowość przed drapieżnym Zachodem.

zaloguj się by móc komentować

Pioter @betacool 20 maja 2022 17:54
20 maja 2022 18:29

Nie było żadnych Mongołów. Czingis Chan to pseudonim księcia Jerzego DaniłowiczaTo na poważnie. Z Muzeum nowej chronologii w Jarosławie: https://www.yarmnh.ru/index.php

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @betacool 20 maja 2022 17:54
20 maja 2022 18:39

No proszę .Ha!,-to jestem prawie pokonana w swoich poglądach. .A już myślałam,że jakaś mongolska niewiasta posiadła księcia rosyjskiego i mają to wyssane z mlekiem matki... Drapieżność ,zaborczą oczywiście.  Na dodatek chyba się załamię,bo na jednym z portali wyczytałam,że Moskwa broni nas przed zachodnimi pedałami ,tęczową zarazą i broni chrześcijańskich wartości...jako ostatni bastion... pozdrawiam pana...

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @BTWSelena 20 maja 2022 17:48
20 maja 2022 18:46

Ja myślę, może błędnie, że problem tkwi w tym, że w Moskwie nie było żadnej siły, która by ograniczała władzę cara. Po prostu nie było papieża.

Tam była cerkiew i władca, będący księciem apostołów. A biskupi byli następcami apostołów. Dlatego w prawosławiu nie ma św. Tomasza Becketa męczennika, czy św. Stanisława męczennika. Sedno tkwi nie w tym, że przynajmniej na początku nie było odważnych hierarchów, gotowych oddać głowę za Boże prawa, ale, że nie było siły, która by z autorytetem orzekła, że tacy ludzie - jeśli z mocy kapłańskiego urzędu i w imię Bożych praw - sprzeciwiają się przemocy władcy, są Świętymi, czyli są wykonawcami woli Chrystusa Pantokratora, równi apostołom, narzędziami, przez których działał Bóg.

I nie było siły, która by zmusiła prawosławnego cara wraz wiernymi do wysłuchania kazania o Świętym, który swoim życiem mówi, że ludzka władza ma swoje ograniczenia.

Dlatego jest to, co jest. Oprycznina i jej nieodrodny twór - kacapia.

zaloguj się by móc komentować

Globalny @mniszysko
20 maja 2022 18:53

Dzięki Ojcu za tekst. Około północy z soboty 26 lutego na niedzielę 27 lutego w okolicach Jarosławia (nie tak więc znowu daleko od Leżajska) jechałem za konwojem ok. 10 ciężarówek wojskowych na charakterystycznych brytyjskich tablicach - tak przynajmniej wyglądał krój liter i tablice nie były ani białe, ani żółte, tylko ciemne z jasną czcionką. Jedna ciężarówka plandekę miała uchyloną, zawartość wyglądała na kartony z racjami żywnościowymi. Reszta była szczelnie zasznurowana. Nazajutrz wracając spod granicy widzieliśmy z kolegami jadące w stronę Ukrainy dwie polskie lawety z czołgami PT-91. Zrobiło to wrażenie. Potem był jeszcze konwój Wojewodziny i chyba Ministra Obrony, bo w Przemyślu miała być w południe konferencja prasowa.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @mniszysko 20 maja 2022 18:46
20 maja 2022 19:11

Wcale Ojciec błędnie nie myśli... < nie było siły, która by zmusiła prawosławnego cara wraz wiernymi do wysłuchania kazania o Świętym, który swoim życiem mówi, że ludzka władza ma swoje ograniczenia> To jest TO-sedno sprawy.  Jak czytam wywody ludzi ,którzy wprost "zęby zjedli "na historii że Moskwa jest ostatnim bastionem chrześcijaństwa,bo cerkwie kapią od złota,to mi aż smutno..... Przecież to prawie gwałt na faktach ,ktore są...i się dzieją i którego świadkami byliśmy i jesteśmy... Tego nie da się kupić i przyjąć do wiadomości.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko
20 maja 2022 19:47

Cieszę z twojej decyzji Ojcze Mniszysko. Popieram gorąco. Jak widać zawsze masz coś ważnego do powiedzenia. Dzięki za konkluzję z św. Teresy i Fryderyka Wilhelma, reprezentującego bądź co bądź dynastię na krótko spacyfikowaną przez Króla i Senat Rzeczypospolitej.

Arestowicz powiedział w którymś z wywiadów: " 'Zasnęliśmy' (my Ukraińcy) 'w Unii Europejskiej', 'obudziliśmy' się 'w Izraelu'." W domyśle w 2014 roku. 

Ukraińcy wszystkich zaskoczyli. Mnie, dłubiącego w tekstach z Foxnews, CNN, Jerusalem Post, BBC, Times of Israel itp. zaskoczył sam fakt że wojna na Ukrainie trwa od 2014. Bo to właśnie tak jest. Nie byłem w stanie śledzić wszystkich doniesień z Ukrainy i tych wypowiedzi Arestowicza i innych. Bo to wszystko wymaga poświęcenia czasu którego za dużo nie mam. Ale to jest fakt, to jest wojna która już trwa kilka lat. Z jednej stronie zbrojne ramiona USA i UK nie przeoczyły tej wojny. Plus dla nich. Ich żołnierze tam byli.  Z drugiej strony dziwię się ich agencjom wywiadowczym, że tak łatwo zignorowali opinie własnych żołonierzy szkolących Ukraińców, bo ci musieli mieć bardziej realny pogląd na sprawę. Te agencje to naprawdę jakieś gryzipiórki. Tylko sami Ukraińcy byli czujni i gadali wciąż że wojna trwa i Moskwa znów zaatakuje. Sami tylko nie przypuszczali że kreml pójdzie na całość. Miara putinowskiego szału.

Moskwa to jednak jest inna planeta. Gabriel trafnie ją punktuje. Planeta piekielna. Po wyginięciu mojej moskiewskiej rodziny, odciąłem się od niej, niestety również od ważnych informacji o niej. Czasem oglądałem z programy Sołowiowa i wytrzeszczałem oczy. Nie byłem w stanie uwierzyć że takie chamstwo jest możliwe.

Mam mieszaną satysfakcję przynajmniej z tego, że trafiłem na ważne moskiewskie produkcje propagandowe. Mam na myśli te filmy z Epifancewem. Coś mi to dało do myślenia. Ale tę wojnę w 2014 zbagatelizowałem. Nie byłem w stanie poświęcić jej odpowiedniej uwagi. A trzeba było. 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @Pioter 20 maja 2022 18:29
20 maja 2022 19:52

Ale numer. Ciekawe co na to Kazachowie? Niby sojusznik Moskwy.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko 20 maja 2022 18:46
20 maja 2022 19:57

Był podobno jeden patriarcha jakiegoś grodu, który wyszedł na przeciw Iwana Groźnego i go pouczał że nie postępuje po chrześcijańsku. Była o nim wzmianka w rosyjskim filmie dokumentalnym 'Zwycięstwoi prawosławia'. Jaki był jego dalszy los nie wiem. Ale nawet jeśli to prawda, to był to kwiatek do zgrzebnego futra którym obrósł garb Moskwy. Ten film to oczywiście laurka. Prawdziwe są tylko fragmenty które mówią o męczeństwie duchownych pod butem Stalina.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @mniszysko 20 maja 2022 15:32
20 maja 2022 20:00

Ja widzę podpuszczenie Moskwy do skoku.

zaloguj się by móc komentować

betacool @Magazynier 20 maja 2022 19:57
20 maja 2022 21:30

Czytam właśnie ogromną księgę poświęconą Antonio Possevino.

Wspomniany jest w niej Filip Kołyczew - metropolita, ofiara opryczniny i święty prawosławia.

zaloguj się by móc komentować

malwina @mniszysko
20 maja 2022 21:41

Bardzo dziękuję Ojcu za notkę i czekam na następne.

dziękuję też wszystkim komentującym!

zaloguj się by móc komentować

klon @Drzazga 20 maja 2022 20:00
20 maja 2022 21:57

>>>Ja widzę podpuszczenie Moskwy do skoku.<<<

Moskale byli zmuszani? Nie mieli innego wyjścia?
I czy żołnierze Moskowii z powodu tegoż podpuszczania zmuszeni są zachowować się właśnie tak jak to obecnie czynią? 
 

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @mniszysko
20 maja 2022 22:55

Moskale planowali skok, ale moment nie oni wybrali.

zaloguj się by móc komentować

Drzazga @klon 20 maja 2022 21:57
21 maja 2022 00:36

Według ich rozumienia przyszłości (Moskali) została im przypisana rola - mocarstwa lokalnego w nowym rozdaniu. Putin oznajmił, że Rosja nigdy się na taką rolę nie zgodzi i wyruszyła na wojnę.

Wyruszyła, bo wszystkie znaki składały się na tak. Tylko, że te znaki na tak były fałszywe, 

 

 

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko
21 maja 2022 00:53

Rosja jest mechanizmem a nie organizmem. Skala obecnej nieskuteczności Rosji świadczy o tym, że mechanizm Rosji popsuł się. W którym miejscu, jak się popsuł, co byłoby potrzebne do naprawy, tego nie wiem. Zastanawiające jest jednak, że po 3 miesiącach nie widać próby naprawy tego mechanizmu. Nie zaraz naprawy, ale nie widać prób naprawy. Nawet macania w kierunku prób

Na przykład wojsko i wojna. Otóż ktoś mądry powiedział, że wojna dla wojska jest brutalnym przyspieszeniem darwinizmu. Nie o to chodzi, czy giną najlepsi, czy też najgorsi żołnierze. Istotna jest ewolucja wśród tych, którzy nie zginęli. Nauczyli się już, czy nadal nie nauczyli się choć żyją? A ścislej, czy żyjący nauczyli się ze śmierci tych, którzy już zginęli? Inaczej mówiąc, czy ich śmierć poszła na marne względem przyspieszenia ewolucji żywych.

To samo odpowiednio dotyczy dowódców wojskowych od sierżanta w górę. Z tym, że sankcja darwinizmu powinna być widoczna w selekcji tych dowódców. Przynajmniej według napoleońskiego ultima ratio, aby promować tylko tych, którzy mieli bojowe szczęście, a pechowych kierować za ruskim karabl'em. Tego nie widać mimo, że wszyscy obserwatorzy wręcz wytrzeszczają oczy w oczekiwaniu na oznaki dyscyplinowania wojska i dowódców. Więc konkretnie jak przejawia się, jakie są oznaki już nie docelowej naprawy, ale choćby doraźnego łatania awarii mechaniki wojskowej?

Dlatego cisnę na obserwację mechaniki wojskowej, a nie innej, bo wojskowa jest teraz stale w akcji, niejako na pierwszym teraz planie rosyjskiej sceny i potrzeb Rosji nie cierpiących zwłoki. Obojętnie, gdzie Rosjanie identyfikowaliby miejsce awarii całości mechanizmu Rosji i gdzie podejmowaliby choćby doraźne łatanie awarii, to na Ukrainie bez wątpienia byłoby od razu widać naprawcze zmiany w mechanice wojskowej. Gdy zaś ich nie widać nawet tam, to nasuwa się hipoteza, że nie odbywa się żadna naprawa całości mechanizmu Rosji, ani nawet jej fragmentarycznych mechanik. Wojna idzie samą jej inercją. Rosja tak samo.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @betacool 20 maja 2022 21:30
21 maja 2022 09:11

Dziękuję za przypomnienie tej postaci. Umknęła mi ona a szczególnie fakt, że jest świętym cerkiewnym. Ale bardzo dobrze, że została przypomniana, ponieważ ukazuje fundamentalne różnice między Moskwą, której cerkiew służyła do pokropku a Europą na którą przynajmniej do czasów rewolucji francuskiej jakiś wpływ mieli papieże.

Fiodor II Kołyczew został zamordowany przez Maluta Skuratowa, któremu nic się z tego powodu nie stało. Podobnie jak carowi rzeźnikowi Iwanowi IV. Kanonizacja przez Cerkiew Fiodora II Kołyczewa odbyła się w 1652 przyzwoleniem pobożnego i purytańskiego cara Aleksego I. Bez zgody moskiewskiego władcy tej kanonizacji by nie było.

A teraz weźmy na tapetę św. Tomasza Becketa. W przypadku jego śmierci Henryk II Plantagenet został ekskomunikowany. Oto co pisze Wiki: W wyniku tego morderstwa polityka kościelna króla załamała się. Opór feudałów, kleru i papiestwa, grożącego ekskomuniką, zmusiły Henryka do upokarzającej ceremonii pokutnej. 21 maja 1172 roku został wychłostany nago przed katedrą w Avranches. Musiał również odbyć pielgrzymkę do grobu Becketa (kanonizowanego w 1173 roku).

Czy możliwe byłoby to w Moskowii?

Podobna historia jest z męczeństwem św. Stanisława. Król został ekskomunikowany i ratował się ucieczką. Jeden i drugi zostali uznani świętymi, ponieważ spełniali wszelkie kryteria wyznaczoczne przez Kościół i Stolica Apostolska nikogo o zgodę w trakcie kanonizacji się nie pytała.

Czy byłoby to możliwe w Moskowii?

Sapienti sat.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @orjan 21 maja 2022 00:53
21 maja 2022 09:12

Ciekawe spotrzeżenie. Bardzo dziękuję za wzięcie udziału w dyskusji. Odpowiem więcej potem, jak napłyną nowe wiadomości z frontu na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

valser @mniszysko
21 maja 2022 10:20

Dlugo trzeba bylo czekac na pierwsza notke, ale ona wazy swoje.

Historia Rzeczypospolitej po raz kolejny pisze sie na Kresach-Ukrainie. Odnalezc siebie i swoje miejsce w tej historii to bedzie historyczna misja dla polskiego narodu i dla kazdego z osobna.

Bez wspolnej misji narodow, cerkwi i kosciola ponownie bedzieny skazani na jakies okraglostolowe ustalenia. Kwestia czasu moim zdaniem kiedy Zelenski, Arestowicz, Budanow, zolnierze Azowa beda mieli swoje pomniki. To beda monumenty zwyciezcow prawdziwych, a nie ofiar przez kacapie pomordowanych.

Polska na moje oko ma wiele do zrobienia i nadrobienia, przede wszystkim na wlasnym podworku.

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @mniszysko 21 maja 2022 09:12
21 maja 2022 16:23

Ukraińska 30-ta Zmechanizowana Brygada  im...księcia Konstantego Ostrogskiego zniszczyła kolejną rosyjską próbę sforsowania Północnego Dońca.Brzmi ładnie...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @valser 21 maja 2022 10:20
21 maja 2022 21:11

Tym sposobem kolejny raz dziękuję za Bytom 2016 !

W 1050 rocznicę.

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko
22 maja 2022 09:41

Polska nie umiera, bo jest ideą. Widać ów Fryderyk Wilhelm dobrze widział na oczy. A teraz, po wiekach widać, że Prusy nie były nieśmiertelne, a wyłącznie nadęte. Tę zresztą właściwość Prusy przeniosły na całe Niemcy, które co sezon są czym innym wokół trwającej, a wiążącej ich  cechy głównej grabienia do siebie. To jest grubo za mało, aby Niemcy oparte były o ideę Niemiec. Chyba Fryderyk Wilhelm i to dobrze widział oraz rozumiał. 

Tę linkowaną dyskusję wtedy przeoczyłem. Gdybym brał udział, to zauważyłbym, że wśród naszych rodaków za granicą są i tacy, którzy nie chcą być Polakami . Przy tym wśród nich są tacy, którzy potrafią nie być i tacy, którzy woleliby nie być, lecz nie potrafią pozbyć się tej "nienormalności zwanej Polską".

Ja tego nie osądzam, ale szerszej uwadze umykają dwie okoliczności. Pierwsza, że identycznie jest w Polsce. Tu też są tacy.  Druga, że - odzywając się z zagranicy, czy odzywając się stąd - tacy zajmują stanowisko w dyskusji o Polsce i o Polakach. Czy można przyjąć, że dyskutują w dobrej wierze? Oto jest pytanie dla blogosfery!

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 22 maja 2022 09:41
22 maja 2022 09:46

Mam na myśli dyskusję linkowaną tu przez @Przemsę http://http://przemsa.szkolanawigatorow.pl/my-polacy-jestesmy-najlepsi-na-swiecie

A w ogóle, to mój komentarz miał byc do poprzedzającego komentarza @Przemsy, choć jak najbardziej pozostaje komentarzem do wpisu Ojca. Wpisu o istotnym znaczeniu.

zaloguj się by móc komentować

mniszysko @mniszysko 21 maja 2022 09:12
22 maja 2022 17:03

Planowałem, podać inne wiadomości z frontu dotyczącej wspomnianej przez Orjana ewolucji lub jej braku, armii moskiewskiej. Ale oto nadeszły bardzo dobre wiadomości z ostrzeliwanego przez kacapskie rakiety Kijowa (też linii frontu), gdzie aktualnie - z naprawdę historyczną wizytą - przebywa prezydent Rzeczpospolitej Polskiej Andrzej Duda.

O ile pamiętacie, zatytułowałem mój pierwszy wpis "Człowiek strzela ale to Pan Bóg kule nosi". Natomiast w pierwszej części puenty mojego tekstu posłużyłem się stwierdzeniem św. Teresy Wielkiej, że tylko Bóg ma tę niezwykłą zdolność pisania prosto w krzywych liniach historii.

I oto - ku mojemu zdumieniu i wzruszeniu - przy okazji wizyty naszego prezydenta w Kijowie sam prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski tak komentuje ostatnie wydarzenia z linii frontu walki z kacapią:

..."88 dni szaleństwa: ich rakiety, bomby i pociski uderzają w domy, szkoły, szpitale, muzea, teatry, świątynie, a nawet cmentarze. Jednocześnie, nie zdając sobie z tego sprawy, 24 lutego Rosja zniszczyła coś jeszcze. To rodzaj "składnicy" minionych konfliktów między Ukrainą a Polską. Jednego dnia stało się jasne, że wszystkie te sprzeczności nie mają znaczenia wobec takiego zagrożenia. Zagrożenia dla przetrwania naszych narodów. Andrzej i ja szukaliśmy prawdziwego porozumienia między naszymi narodami, wspólnie rozbieraliśmy tę "składnicę". Na wspólnej granicy planowaliśmy wybudować Pomnik Pojednania"...

Nie ma przypadków - twierdził w kazaniach ks. Bronisław Bozowski - są tylko znaki. Ja natomiast dodam: a znaki znaczą.

P.S. Odnośnie zdolności do ewolucji moskiewskiej armii to perspektywy są raczej czarne. Oto relacja z próby remontu jedynego moskiewskiego lotniskowca. Dobry materiał na satyryczny film w stylu Borata lub czeską komedię:

https://www.konflikty.pl/aktualnosci/wiadomosci/rosja-dok-kuzniecow/

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @mniszysko
22 maja 2022 17:35

Zełeński i Duda w parlamencie ukraińskim:

https://www.youtube.com/watch?v=umbpP0_AYUc

zaloguj się by móc komentować


orjan @mniszysko 22 maja 2022 17:03
22 maja 2022 19:07

Jak poprzednio podniosłem, Rosja jest mechanizmem, a nie organizmem (stosuję po swojemu klasyfikację wyczytaną u F. Konecznego). W zakresie omawianej tu wojny, ponoszę istotę różnicy klasyfikacyjnej, że organizmy mają, a przynajmniej mogą mieć zdolność do samo-rozpoznania potrzeby samonaprawy i do jej samo-przeprowadzenia. Kwestia, czy dana samonaprawa powiedzie się jest tu zagadnieniem dalszym. Organizmy naprawiają się same, choć zewnętrzna pomoc oczywiście im nie szkodzi będąc pomocą w samonaprawie, a nie interwencją ponad samonaprawą. W tym sensie organizmy zachowują konstrukcyjną suwerenność. Po samonaprawie organizm jest nadal ten sam w zasadzie bez względu, czy samonaprawa powiodła się czy nie.

Natomiast mechanizmy zdolności samonaprawy w ogóle nie mają. Potrzebują zakwestionowania mechanizmu jaki dotychczas jest, a przynajmniej potrzebują zakwestionowania w tym mechanizmie jego istotnej konstrukcji, czy przeznaczenia. Drugorzędne jest, czy zakwestionowanie pojawi się od wewnątrz, np. w trybie "rebelii" (tj. odmowy działania) jakiejś części mechanizmu, czy pojawi się z zewnątrz. Jednak takie zakwestionowanie jest warunkiem naprawy sine qua non. Alternatywą jest dalsze "żyłowanie" mechanizmu, może wytrzyma i nie rozleci się zanim wykona zadaną pracę. W razie udanej naprawy mechanizm pozostaje taki sam, lecz już nie ten sam.

Obserwacja rosyjskiego wojska na Ukrainie dotyczy przygladania się istotnemu "podzespołowi" rosyjskiego mechanizmu akurat wystawionemu na ogląd w jego działaniu. Niemniej jest to podzespół na tyle tam istotny, że jego ujawniający się stan i czynności wykonywane na nim, albo ich brak upoważniają do ekstrapolacji na cały mechanizm Rosji.  

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @orjan 22 maja 2022 19:07
22 maja 2022 19:19

No i przez gapiostwo zgubiłem pointę:

Jeśli właściwe czynniki decyzyjne cisną, aby rosyjski mechanizm pozostał ten sam, to dostarczają dowodu, że odmawiają naprawy.

Ciekawe, co rozleci się pierwsze? Te czynniki, czy mechanizm?

zaloguj się by móc komentować

Paris @Magazynier 22 maja 2022 17:58
22 maja 2022 20:43

Mocne...

...  Zabojadow  szlag  trafia  !!!

zaloguj się by móc komentować

klon @orjan 22 maja 2022 19:07
22 maja 2022 21:25

Pół żartem-pół serio.

Na niektórych odcinkach podejmowane są próby tworzenia wg. schematu: >>Nie ten sam ale taki sam<<. 

 

Fragment oceny

"(..) Cool Cola to prawdopodobnie najsolidniejsza cola, jaka wyszła z obwodu Penza. Starzejący się w plastikowych butelkach nadających się do recyklingu, ten odważny, ale przystępny rocznik 2022 napełni Cię żalem w ciągu 30 minut od pierwszego, nieprzemyślanego łyka... "

zaloguj się by móc komentować

orjan @klon 22 maja 2022 21:25
22 maja 2022 22:40

Jeśli to nie fejk, to pokazuje nienaprawialność systemu (mechanizmu).

Niemcy w czasie II wojny św. w miejsce braku importowanego koncentratu do produkcji Coca Coli wymyślili Fantę na tyle udaną, że po wojnie firma Coca Cola przyjęła tę fantę jako swoją flagową ofertę. Ruskich stać tylko na podróbki zamiast wymyślić swoją własną, bezalkoholową alternatywę do picia. No, ale skąd u Rosjan bezalkoholowe know-how?

zaloguj się by móc komentować

Pioter @orjan 22 maja 2022 22:40
23 maja 2022 06:56

Próbowali już wcześniej: https://www.youtube.com/watch?v=Pk8wqi7Z-wA ale coś widać nie wyszło. W sklepach są takie importozamieścienije

 

zaloguj się by móc komentować

orjan @mniszysko
23 maja 2022 09:00

Skoro już tak gasimy pragnienie (Ruscy kaca), a Ojciec Mniszysko jeszcze nas za offtop nie pogonił, to ja pójdę dalej. Otóż, nadal w zakresie różnic jakie widzę między mechanizmem a organizmem, wskażę na Indie. NB.: gospodarce Indii poświęca się tu naprawdę zbyt mało uwagi, a to jest kosmos gospodarczy sam w sobie, gdy drugiego takiego nie ma. Chyba że USA uwzględniwszy wszystkie proporcje. Chiny na pewno nie, a Rosja jest bez szansy w tej dyscyplinie co właśnie pokazuje poniższy przykład.

Otóż w latach 70-tych ub.w. rządzacy Indiami gang niejakiej Indiry przystapił do kulturowej zemsty za lata kolonializmu. Oczywiście narzędziami mechanicznymi grzebiąc w gospdarce rynkowej. W tym wyciął np. nauczanie wrażego angielskiego w szkołach państwowych przez co kraj o 700 różnych językach tracił jedyny a praktyczny język wspólny przy okazji dający dostęp do świata. Ponadto dzieci miały trudniej w edukacji, ale łatwiej w dostępie do rządowej propagandy.

Jako ciekawostka, że rynek próżni nie znosi a organizm się samonaprawia, to właśnie wtedy post-hippiesowscy backpackerzy zyskali w Indiach źródło miejscowych przychodów z prywatnych lekcji angielskiego dla nieco bogatszych dzieci.

Wracając do Coca Coli, nakazali jej ujawnić formułę napoju i w Indiach przekazać większościowy udział miejscowej spółce kontrolowanej przez rząd. Oczywiście Coca Cola pokazała środkowy palec i tu kończy się działanie mechanizmu a do akcji przystąpił indyjski organizm rynkowy.

Prywatna firma produkująca miejscowe napoje natychmiast przystąpiła do doświadczeń nad wyprowadzeniem własnego napoju z kolą w składzie (uwaga na indyjskich naukowców!!!!). Wymyślili zupełnie inny napój, a to Thums Up, pod wieloma względami smaczniejszy i lepiej dostosowany do indyjskich realiów rynkowych. Np. da się to pić także na ciepło, co w sieć sprzedaży włączyło wszelkie "sklepy" uliczne, piesze i podobne. Te z kolei (jak to organizm!) spontanicznie "samonaprawiły się" upowszechniając sprzedaż z kubełków z lodem. Sukces był niesamowity. Co więcej, Thums Up stał się niemal natychmiast popularny wśród turystów nadal przecież znających smak Coca Coli. Dlatego, bo firma producencka zapewniła staranne butelkowanie, co u turystów usuwało zagrożenie amebą i tym podobnymi specjalnościami. Wystarczyło zdjąć kapseli np. rękawem wytrzeć "otwór pitny" i już było prawie bezpiecznie kupując nawet w wiejskim szałasie.

Sukces niesamowity, skala sprzedaży, jak to w Indiach, ogromna. Gdy Indie zmądrzały i wybrały nowy rząd, ten odczepił się od obcych napojów. Jako pierwsza wróciła więc spółka ta od Pepsi, lecz nie wygrała konkurencji z Thums Up! Później wróciła Coca Cola i we dwie (z Pepsi) na jednego konkurując też nie wygrała.  Za grube pieniądze kupiła więc udziały w spółce tej od Thums Up, który w tym czasie prawie że już monopolizował indyjski rynek napojów bezalkoholowych. Coca Cola Company teraz sprzedaje ten napój pod własną firmą ale pod marką Thums Up, oczywiście.

Te ruskie podróbki pójdą za ruskim karabl'em.

 

zaloguj się by móc komentować

DYNAQ @mniszysko
23 maja 2022 18:12

Na Ukrainie coś nie lubią Patriarchatu Moskiewskiego...

https://9gag.com/gag/angdOWL

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować